вторник, 6 февраля 2018 г.

проекти

Домашній експеримент учня.
Знання, не породжені дослідом,
Матір’ю всякої достовірності,
Марні й повні помилок.
Леонардо Давінчі


Фізика – наука експериментальна, її методи дають змогу зрозуміти й пояснити явища природи, а й іноді й відкрити нові. Для вчителя особливо важливо, що  досліди  підвищують інтерес до фізики і сприяють її кращому засвоєнню. Дуже часто ми спостерігаємо, що зацікавленість учня на початку вивчення фізики через 5-8 уроків суттєво зменшується. Що може зробити вчитель, щоб учень не лише не втратив інтересу до предмету, а й полюбив його?
Відомо, що ніщо так не захоплює людину і не залишає в пам’яті надовго, як особиста участь в подіях, пов’язаних із чимось новим і не звичним. Нижче йтиметься  про самостійну підготовку і проведення учнем дослідів.  Спочатку здивування, потім інтерес і бажання зрозуміти природу явища-ось початкові етапи, що дають змогу сформувати у учня стійкий інтерес до вивчення фізики.
Здавалося б, широке застосування в побуті найсучасніших пристроїв, електронних іграшок має формувати в школяра інтерес до техніки і фізики. Спостереження батьків і педагогів показують, що відбувається цілком протилежне. Перші спроби дитини дізнатись «як воно влаштоване і чому працює», приречені на невдачу. Пояснень від старших дитина не отримує - вони скажуть, у кращому разі, що не можуть пояснити. Дуже швидко дитина  припиняє спроби: «Все одно я цього не зрозумію, навіть тато не може пояснити». Кінофільми, телевізійні передачі, відеоігри приводять до ілюзорного світу «віртуальної реальності», що в поєднанні з і скромним життєвим досвідом підлітка формує в нього настільки нереальні уявлення про навколишній світ, що іноді від його запитань утрачаєш мову. Отже, виникає нова проблема: формування в учня потреби самому шукати відповіді на свої запитання і в переконаності, що його сил, знань і бажань достатньо для цього. І ми знову вертаємось до досліду.
У системі методів вивчення фізики особливе, я б сказала б, основне місце в моїй роботі займає демонстраційний експеримент. Він дає змогу через відчуття учнів сформувати в них початкові уявлення про явища, що вивчаються, створювати чуттєві образи, які лежать в основі багатьох фізичних понять.
Образне мислення  я розглядаю як один із рівнів перетворення інформації. Експериментальні психологічні дослідження переконливо свідчать, що створення образів позитивно впливає на продуктивність мислення в різних видах діяльності. Тому розвиток образного мислення є важливою складовою формування інтелекту учнів. У цьому значну допомогу  може надати демонстраційний експеримент.
Труднощі, що виникають під час вивчення  фізичних явищ, закономірних зв’язків між ними та їх практичним застосуванням, долаю проведенням фізичного досліду. Будучи носієм навчальної інформації, демонстраційний експеримент характеризується об’єктивністю та образністю, він економічний щодо затрат навчального часу, активно формує знання учнів. Під час навчального експерименту керую їх сприйняттям і спонукаю до формування висновку їх самих.
У своїй роботі я практикую домашній фізичний експеримент. Оформляється експеримент на окремих аркушах з дотриманням правил оформлення лабораторної роботи: тема, мета прилади, коротко хід роботи, таблиці, графіки, обрахунки.( це ще залежить від класу і індивідуальної програми учня.).Добираючи домашні експериментальні завдання, необхідно врахувати те, що набір вимірювальних приладів в учнів обмежений: лінійка, годинник, термометр, мірний циліндр…Можна використовувати нитки, ґудзики, ванну з водою, пластикові пляшки, сірникові коробки….воду, адже тільки з водою можна провести дуже багато дослідів, я використовую підручник видавництва РАНОК, Аніта  Ван Сан «101  експеремент з водою».
Багато учнів часто проводять різноманітні експерименти самі, але я тоді прошу залучати на допомогу батьків, особливо це стосується учнів молодших класів і дітей з фізичними вадами. Це їхнє захоплення, бажання працювати з приладами  треба всебічно заохочувати. Адже будь-який експеримент сприяє підвищенню активності учнів, розвитку їх логічного мислення, привчає аналізувати явища, використовуючи свої знання.
    Робота з експериментальними задачами виховує в учнів прагнення активно, власними силами добувати свої знання.
Експериментальні задачі допомагають подало ти формалізм  у знаннях учнів, сприяють тому, що учні здобувають тривкі, осмисленні знання, вчаться користуватися ними.
Починаю застосовувати експеримент з перших кроків вивчення фізики. Маю досвід викладання природознавства у учня 5-го класу, який з допомогою батьків робив домашні експерименти. Проведення одного з них додається.
Додаток 1.




















ДОСЛІД СОЛІ


Виконав
Учень 5-В класу
ЗОШ №1
Жванський Тимофій












ЗМІСТ
Запровадження

1.Індивідуальна форма навчання
.
1. 1 Поняття форми навчання
.
1. 2 Поняття індивідуальної форми навчання.

Глава 2. Індивідуальний освітній маршрут.

2. 1 Індивідуальна траєкторія навчання.

2.2 Індивідуальний навчальний план

Глава 3. Актуальні питання навчання фізики на основі особистісно – орієнтованої технології.

Глава 4. Домашній експеримент учня – одна з форм індивідуального навчання.

4. Список літератури.





Комментариев нет:

Отправить комментарий